9 noiembrie 2021 – 5 ianuarie 2022
Remix Contemporary Art Fair
Elite Art Gallery, Piața Națiunile Unite, nr.3-5, bl. B2, parter, București
Artiști expozanți: Adelina Gavrilă, Ana Ariciu, Ana Pantea, Andacs Robert, Bogdan Sassu, Daniela Burnete, Lucia Lobonț, Maria Unțanu, Patricia Isip.
Elite Art Gallery continuă seria evenimentelor expoziționale cu Remix Contemporary Art Fair, organizat în parteneriat cu Primăria Municipiului București prin ARCUB. Conceptul este bazat pe o structură expozițională ofertantă, cu un număr generos de artiști implicați, desfășurat într-o perioadă specială ce precede și cuprinde Sărbătorile de Iarnă. De la pictură la grafică, la ceramică și tehnici mixte sau multiplicabile, fiecare formă de expresie va fi reprezentată prin spectrul amplu al artei contemporane. Modul în care artiștii au abordat tematic lucrările însumează introspectiv ariile de investigare și expresie artistică, fără a se impune un cadru, libertatea de expresie și criteriile estetice fiind numitorul comun ce stă la baza conceptului. Pentru o mai bună vizibilitate, într-o perioadă marcată de restricții impuse de pandemie, expoziția Remix Contemporary Art Fair va beneficia de un tur virtual ce va fi promovat, diseminat pe rețelele de socializare și va reprezenta o modalitate alternativă de explorare a expoziției.
Adelina Gavrilă este un artist ce experimentează cu fervoare, fiecare expunere la Elite Art Gallery suprinzând prin abordarea curajoasă, în suite deliberat contrastante. În acest context, artista explorează zone ce depășesc punctual bidimensionalul, descrise aproape decorativ pe suprafețe regulate în tehnici ceramice mixte sau deopotrivă în tehnici clasice picturale. Acestora li se adaugă lucrări grafice, ce ilustrează un profund mesaj social.
Ana Ariciu, artist ceramist cunoscut publicului Elite Art Gallery în special pentru reprezentările ronde-bosse ale păsărilor personificate sau clopoțeilor antropomorfici, a îmbogățit universul creației sale, devenit recognoscibil, cu obiecte- personaje sau personaje- obiecte supuse unor stilizări volumetrice, cromatice, decorative și rafinate.
Ana Pantea expune în premieră la Elite Art Gallery o serie de lucrări de pictură realizate pe suprafețe mari, generoase. ”Asumând natural un expresionism pe cont propriu, o pictură pură, din care emerge pur și simplu plenitudinea luminii interioare prin culori exacerbate” (Diana Țuculescu, text critic expoziție ”Ana Portrete”, 2020), lucrările Anei Pantea captează privirea prin forța culorii, prin tușa ferm așezată, prin contrastele puternice pe care asumat le gestionează.
Andacs Robert este prezent pentru prima dată pe simezele Elite Art Gallery cu o serie de lucrări figurative realizate în tehnica uleiului pe pânză, în care principala preocupare este introspecția stării de solitudine, într-un mod subordonat, transpus în compoziția plastică. Observator tacit al spațiului domestic înconjurător din care-și extrage subiectul investigației, Robert Andacs evocă aspectul liric al obiectelor.
Bogdan Sassu, artist ce explorează diverse arii artistice, expune o serie de lucrări de pictură ce au principală temă studiul figurativ al semnificației măștii. Accentul proiectului său este pus pe simboluri – predominant figurative – schimbul dintre semnificațiile lor colective și private, cât și aproprierea de simboluri și imagini din arta unor artiști români contemporani de renume. Impulsul de a folosi simboluri în pictură își are punctul de origine în pasiunea sa pentru modul în care este creat și perceput sensul, dar probabil și în miturile și metaforele inerente culturii românești cât și, respectiv, limbii române.
Daniela Burnete, prezentă pentru prima dată pe simezele Elite Art Gallery, oferă publicului o serie de lucrări de pictură în ulei pe pânză și lemn, construcții plastice ce au la bază un demers artistic axat pe utilizarea unor elemente cu caracter preponderent fitomorf. În construcția temelor apar într-un exercițiu asumat, motive iconice din repertoriul artei plastice– precum floarea soarelui, pe care artista le reinterpretează, le recompune. Din punct de verde cromatic, artista folosește o gamă axată pe culori primare și secundare, predominant fiind galbenul aflat într-un grad de saturație ridicat.
Lucia Lobonț, artist ceramist complex, expune cu regularitate la Elite Art Gallery lucrări ce folosesc drept suport gresia, porțelanul, faianța, șamota cu granulație foarte fină, pentru a realiza compoziții decorative, în care nuanțele delicate și texturile diferite, obținute prin tehnici specifice descriu simboluri grafice și personaje din literatura universală. Și de această dată, artista urmărește complexitatea formei și semnificațiile intrinseci ale acesteia, reușind să armonizeze într-un exercițiu cromatic și compozițional elemente figurative stilizate.
Maria Unțanu are o vastă experiență artistică, aflându-se pentru prima dată pe simezele Elite Art Gallery. Maria Unțanu explorează într-o manieră unică, detaliată, decorativă teme complexe, veșmântul fiind o preocupare permanentă. ”Dacă în anii din urmă era adiacent al semnificației, cu trecerea timpului a început să devină subiect esențial, efigie dispusă a plat, să se afirme singular, lipsa chipului rămânând o absență de ordin estetic, recuperată de sugestii, de prezența mâinilor și tălpilor, statornicind o psihologie, o trăire directă, apropiată unei latențe a așteptării. Veșmântul, asemenea chipului, ascunde și dezvăluie, are fațete și dedublează ființa, artista ajungând la această transfigurare prin experiența culturală care i-a permis să facă analogii cu creația diferitelor civilizații ale lumii.” Critic de artă, Ana Amelia Dincă. În cadrul expoziției Remix Contemporary Art Fair, Maria Unțanu transpune în tehnica printului, în tiraj limitat, câteva din lucrările sale recente.
Patricia Isip expune pentru prima dată la Elite Art Gallery, recomandată de entuziasmul și abilitatea cu care abordează genuri plastice clasice precum scene de gen, naturi statice, portrete, precum și tehnici considerate clasice, ulei pe pânză, lemn sau hârtie și tehnici grafice multiplicabile.
Expoziția este deschisă publicului, începând de marți, 9 noiembrie în intervalul orar 11.00 - 18.00, în zilele de luni până vineri, cu respectarea tuturor prevederilor care se impun în starea de alertă. Accesul este gratuit.
Mai multe detalii despre seria evenimentelor expoziționale Elite Art Gallery sunt disponibile pe pagina de Facebook și pe www.eliteart-gallery.com.
Expoziția Remix Contemporary Art Fair este organizată de Elite Art Gallery în parteneriat cu Primăria Municipiului București prin ARCUB.
Elite Art Gallery are drept scop promovarea artiștilor plastici contemporani, prin organizarea unor ample proiecte culturale care expun publicului noi forme de exprimare artistică, abordări inovatoare ale artei moderne precum și ale unor valori deja consacrate. Asociația implementează proiecte în domeniul artelor vizuale, muzicii, dar și proiecte educaționale.
5 octombrie - 5 noiembrie 2021
CONSTANTIN FLONDOR | DAN MOHANU | HOREA PAȘTINA | MIHAI SÂRBULESCU
Eveniment desfășurat sub patronajul Comisiei Naționale a României pentru UNESCO la Elite Art Gallery, Piața Națiunile Unite, nr.3-5, bl. B2, parter, București
ELITE ART GALLERY continuă seria evenimentelor cu o expoziție amplă de pictură, având protagoniști patru artiști reprezentativi ai scenei plasticii românești contemporane: Constantin Flondor, Dan Mohanu, Horea Paștina, Mihai Sârbulescu.
Constantin Flondor (n. 1936) își conturează o activitate prolifică în jurul grupului Prolog în calitate de co-fondator alături de Paul Gherasim, Horia Bernea, Ion Grigorescu, Matei Lăzărescu, Christian Paraschiv, Horea Paștina și Mihai Sârbulescu. De asemenea, artistul a fost membru fondator al Grupului 111 și al Grupului Sigma. Cu o deosebită experiență didactică, Constantin Flondor a profesat în perioada anilor 1962-1991 la Liceul de Arte Plastice din Timișoara, iar din anul 1991 până în 2002 și-a făcut remarcată munca la Facultatea de Arte și Design din Timișoara unde în perioada anilor 1996-1999 a îndeplinit funcția de decan. Cu numeroase apariții în expoziții personale și de grup, în țară și în străinătate, artistul își câștigă notorietatea printr-o necontenită poftă de experiment alimentată prin limbaje de exprimare ce oscilează de la pictură și desen la mail-art, instalație, performance sau film. Artistul locuiește și lucrează în acest moment în Timișoara.
Dan Mohanu (n.1949) a desfășurat statornic meseria de restaurator de pictură murală, pentru care a dobândit titlul de expert. După 1989 a înființat catedra de Conservare-restaurare din cadrul Universității Naționale de Artă, a cărei existență a condus-o între 1990-2016. Dan Mohanu este licențiat din 1974 al Institutului de Arte Plastice "Nicolae Grigorescu" din București, clasa profesorului Simona Vasiliu Chintilă și Doctor în arte vizuale. Din 1974 este autorul a numeroase articole și studii privind conservarea și restaurarea patrimoniului. Dan Mohanu face parte, din prietenii grupului Prolog alături de care lucreaza și expune în ultimii ani. Este membru fondator al asociației Studiul, în memoria pictorului Paul Gherasim.
Horea Paştina (n. 1946) a absolvit Institutul de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu” în 1973, secţia Pictură, clasa profesor Alexandru Ciucurencu. În 1977 devine membru al Uniunii Artiştilor Plastici din România, secţia Pictură. Horea Paștina este co-fondator din anul 1985 al grupului Prolog împreună cu Paul Gherasim, Constantin Flondor, Cristian Paraschiv și Mihai Sârbulescu. Din 1990 predă la Academia de Arte din București, devenind apoi Conferențiar Doctor la catedra de Pictură. În anul 2007 îi este decernat premiul „Ion Andreescu” al Academiei Române.
Mihai Sârbulescu (n.1957) este absolvent în 1981 al Institutului „Nicolae Grigorescu“, secția pictură, clasa profesorului Marius Cilievici. Din 2006 deține titlul de doctor al Universității de Arte din București cu teza „Dosar Prolog”, coordonator Andrei Pleșu. Mihai Sârbulescu este co-fondator din anul 1985 al grupului Prolog, iar din 1990 – Membru al Uniunii Artiștilor Plastici din România. BURSE: 1991 – Horn, Austria, 1995 – Aachen, Ludwig Forum, Germania; ORDINE: 2006 – Ordinul Național „Serviciul Credincios” în grad de Cavaler, 2016 – ,,Crucea Nordului”, Episcopia Ortodoxă Română a Europei de Nord. ACTIVITATE PROFESIONALĂ: 1986-1987 – profesor de pictură liceul „Nicolae Tonitza”, 1990-1996 – asistent universitar în cadrul Universității Naționale de Arte București, 2002- 2006 – asistent universitar în cadrul Universității Naționale de Arte București, 2006- prezent – lector universitar doctor al Universității Naționale de Arte București.
Expoziția este deschisă publicului începând de marți, 5 octombrie în intervalul orar 11.00 - 18.00, în zilele de luni până vineri, cu respectarea tuturor prevederilor care se impun în starea de alertă.
Elite Art Gallery are drept scop promovarea artiștilor plastici contemporani, prin organizarea unor ample proiecte culturale care expun publicului noi forme de exprimare artistică, abordări inovatoare ale artei moderne precum și ale unor valori deja consacrate. Asociația implementează proiecte în domeniul artelor vizuale, muzicii, dar și proiecte educaționale.
24 august- 1 octombrie, 2021
ASCULTÂND CUVÂNTUL | DOINA MIHĂILESCU, GHEORGHE POP
Eveniment desfășurat sub patronajul Comisiei Naționale a României pentru UNESCO
ELITE ART GALLERY prezintă publicului expoziția de pictură, grafică și sculptură ASCULTÎND CUVÎNTUL, autori: DOINA MIHĂILESCU (pictură), GHEORGHE POP (sculptură). Curatorul expoziției este criticul de artă Oliv Mircea.
Pentru cei doi autori necesitatea unei ascultări „diferențiate” a Cuvîntului provine din caracterul obiectiv al misterului logos-ului biblic care se desfășoară zi după zi = mitologic, canonic și metaforic - și prin realitatea istoriilor umane personale. Atît pictorul cît și sculptorul practică – și aici discursul lor plastic devine convergent – o omiletică atinsă de simțul paradoxului creștin, al divinului care umple cu duhul său o inimă care se golește de sine , lăsînd loc vieții divine oferite prin moartea pe cruce a Fiului și păcii obținute prin acea luptă care poate atinge în profunzimea sa structura paradoxală a inimii omenești. În cazul studiilor și picturii Doinei Mihăilescu devine evident faptul că ceea ce este dat credinței nu este doar obiectul credinței, cît, mai degrabă, subiectul său. Ceea ce apare ca element de noutate în picturile ultimei perioade de creație sunt “creaturile textuale” din seria “picturilor silențioase” de tip Mondrian în care “scrisul-textul” este conceput ca o extensie a viziunii nevăzutului transcendent. Astfel “Cuvîntul” scris devine un element major în „contractul estetic” al întregului discurs plastic. Ritmurile geometrice consemnează și dezvăluie muzica unei prezențe, a unei plenitudini. “Hiperbola” se situează dincolo de patosul teologiei și din ea se ivește o dorință discretă de a produce o perfecțiune ( LOGOS – PNEUMA ) care subliniază resursa tragică din care provine. Impresia unui dinamism straniu inspirat de iconografia occidentală a alcătuirilor dramatice de “Pieta” , de tulburătoare și veșnice semnificații, care însoțește “Cuvîntul” , grăbindu-se în urma lui, și făcînd să se vadă din ce în ce mai bine că deasupra se află și se arată Slava Crucii Domnului cu infinita ei Luminozitate Mântuitoare..
Sculptura lui Gheorghe Pop vrea și ea să sublinieze că durerea devine marea sursă de artei pe care dorește să o facă să își dezvăluie sensul. Durerea și moartea simbolizate de trupul tocmai coborît de pe cruce ( „Sacrificiu” ) se regăsesc într-o poetică a obiectului care e convergentă cu ordinea pe care o regăsim în pictura din expoziție și care se originează în aceeași ordine a invenției poetice. Succesul acestei formule inspirate de iconografia care, în felul acesta, consemnează un loc de migrație a imaginilor care își regăsesc izvoarele și și originile în aria purei iconografii a romanicului pur. “Teofaniile” pe care le identificăm în celelalte sculpturi ne indică o înțelegere spiritual profundă ( nu întîmplător ciclul celor șapte sculpturi are titlul generic alcătuit după expresia paulină “AURUL STĂ PE PIATRĂ” , adică adevărul este așezat pe credință ). Irealismul romanic al acestor sculpturi este pe de o parte epic, iar pe de alta, în raport cu pictura din expoziție, silogistic.
Doina Mihăilescu trăiește și lucrează la Timișoara. Gheorghe Pop trăiește și muncește la Tîrgu Mureș.
Elite Art Gallery are drept scop promovarea artiștilor plastici contemporani, prin organizarea unor ample proiecte culturale care expun publicului noi forme de exprimare artistică, abordări inovatoare ale artei moderne precum și ale unor valori deja consacrate. Asociația implementează proiecte în domeniul artelor vizuale, muzicii, dar și proiecte educaționale.
20 iulie – 20 august
BETWEEN WORLDS AND TRADITIONS | ILIE BOCA
Eveniment inclus de către Comisia Națională a României pentru UNESCO între manifestările prilejuite de Programul aniversar “România și UNESCO, arc peste timp – 65 de ani de la aderare” desfășurat la Elite Art Gallery, Piața Națiunile Unite, nr.3-5, bl. B2, parter, București.
Expoziția BETWEEN WORLDS AND TRADITIONS prezintă o lume complexă și profundă, creând într-o manieră aproape intimă, universul sacru perceput și conturat prin viziunea particularizată a artistului ILIE BOCA. Pictura acestuia accesează toate resursele memoriei și induce totodată la activarea lor, devenind un joc provocator al introspecției. Acest proces tumultos ajunge în final să scoată la lumină străfundurile gândirii, toate acelea care au fost uitate sau, de cele mai multe ori, voit ascunse. Formele abstractizate și sintetizate se armonizează prin intermediul procedeelor artistice de factură suprarealistă. Energia creatoare exacerbată prin contraste puternice, frapante și prin ritmuri neașteptate, conduc spre compoziții echilibrate, dominate de o anumită rigoare academică. Personajele reprezentate de Ilie Boca poartă semnificații spirituale, iar tratarea în aparență simplistă și naivă le reliefează și mai mult profunzimile, sensurile, esențializându-le din punct de vedere formal și împovărându-le de conținut. Abordarea picturală a simbolurilor ajunge să creeze un dialog permanent cu sacrul. Întreaga creație a lui Ilie Boca stă sub semnul acestei conversații, privită și înțeleasă ca o punte între lumi și tradiții. Cu alte cuvinte, el compune și recompune o scenă amplă și complexă a unei spiritualități în care se poate imersa privitorul cu totul.
Putem privi întreaga expoziție drept un scenariu bine construit și definit, sugestiv și cuprinzător al viziunii creatoare a lui Ilie Boca, aproape ca o concentrare a unei nemărginite creații, care în ciuda dualităților de ordin compozițional și simbolistic, menține toate acele particularități definitorii pentru creația sa. Reiese în așa mod, o îmbinare incredibilă a arhaicului tematicilor și modernitatea abordării și tratării picturale.
Expunerea acestei frânturi din opera vastă a lui Ilie Boca prin selecția lucrărilor din expoziția BETWEEN WORLDS AND TRADITIONS chestionează în mod inevitabil toate acele frământări lăuntrice, stârnind întrebări și, poate în aceeași măsură, oferind răspunsuri privitorului, făcându-l totodată părtaș și protagonist al lumilor puternic spiritualizate ale universului artistic. Curator, Drd. Mirela Dinu.
Expoziția va fi deschisă publicului începând de marți, 20 iulie, ora 11.00, cu respectarea tuturor prevederilor care se impun în starea de alertă.
Elite Art Gallery are drept scop promovarea artiștilor plastici contemporani, prin organizarea unor ample proiecte culturale care expun publicului noi forme de exprimare artistică, abordări inovatoare ale artei moderne precum și ale unor valori deja consacrate. Asociația implementează proiecte în domeniul artelor vizuale, muzicii dar și proiecte educaționale.
București, iunie, 2021
BCC | BORBALA TAMAS, CONSTANTINESCU ANCA, COSMIN JOIAN
Eveniment desfășurat sub patronajul Comisiei Naționale a României pentru UNESCO la Elite Art Gallery, Piața Națiunile Unite, nr.3-5, bl. B2, parter, București i
Titlul expoziției BCC (Borbala, Constantinescu, Cosmin) face trimitere la acronimul BCC- blind carbon copy, ce reprezintă o copie ascunsă a unui mesaj electronic trimis unei părți terțe.
Motivația alegerii titlului conține două componente:
Prima, judecată la modul figurat semnalează un mod selectiv de adresare. În fața unei lucrări de artă, în postura de receptor al unui mesaj vizual trăim senzația ca fiind o experiență nominală, personală, pe care o descifrăm cu propriile mijloace de înțelegere, pe care ne-o asumăm ca fiind unică. În acest context, nu ne raportăm la experiențele altor persoane, nu luăm în calcul faptul că, de cele mai multe ori, relaționăm cu opera de artă într-un fel asemănător sau chiar identic cu alți indivizi, fiind destinatarii aceluiași mesaj/ înțeles vizual.
A doua semnificație, judecată la modul propriu, se referă la faptul că expoziția aduce împreună într-un demers curatorial realizat de Elite Art Gallery, trei artiști reprezentanți ai generației tinere, care nu se cunosc, nu au mai expus în această formulă, fiind contactați printr-un email folosind BCC-ul. Pornind de la o constrângere asumată, reglementată prin proceduri și reguli în vigoare, reușim însă să fim alături într-un mod creativ, nu numai în comunicarea scrisă, ci și pe simeză, în cazul nostru.
Tamás Borbála este în prezent doctorand în cadrul Școlii Doctorale în Psihodiagnostic și Intervenții Psihologice Validate Științific, la Universitatea Babeș- Bolyai, Cluj-Napoca; în 2017 a absolvit Universitatea Babeș- Bolyai, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, nivelul de licență; în 2016 absolvă Universitatea de Artă și Design, UAD, Cluj, secția pictură, nivelul masterat; în 2012 absolvă Universitatea de Erfurt, în Erfurt, Germania și Facultatea de Arte Timișoara, secția pictură. În acest demers expozițional, Tamás Borbála expune lucrări de pictură în acrilic pe pânză, având ca arie de cercetare tema intitulată „Polarizare” pe parcursul căreia studiază publicațiile psihologice actuale, care se referă la manifestarea diferențelor între artiștii și non- artiștii. Ținând cont de rezultatele studiilor regăsite în literatura de specialitate, scopul lucrărilor prezentate pentru expoziție este să depolarizăm dihotomia între pictura abstractă și cea figurativă, totodată în același timp să transferăm aceasta depolarizare în viața cotidiană. Această tranziție se realizează punând focus pe reprezentarea obiectelor obișnuite, uneori apatice, de preferință fiind un proces cu caracter continu, nesegmentat. De exemplu la jucăria (Câinele maidanez) din lucrare care se află într-o poziție mai centralizată, cu ajutorul ”paradigmei” prezentate anterior, prin demontarea barierei create de conceptul ”stray dog”, obținute prin așezarea jucăriei în casă, termenele rezident- heimatlos devin mai fluide, contextul determină sensul conceptului mai concret. Polarizare permite o flexibilitate în procesul de reprezentare a unor concepte strict determinate deopotrivă și oponentul lor pe de altă parte. Această Polarizare se realizează cu ajutorul expresiilor vizuale, obiectul luat din realitate prin reprezentare devine abstract, primind o denumire si o conotație, diferită de cea originală. Tamás Borbála
Anca Constantinescu este absolventă în 2019 a studiilor universitare de masterat în cadrul Facultății de Arte Plastice, Secția Strategii de creație în pictură, Universitatea Națională de Arte, București; în 2017 absolventă a Facultății de Arte Plastice, Secția Pictură, Universitatea Națională de Arte, București, România.
În cadrul expoziției BCC, Anca Constantinescu expune seria de lucrări realizate în tehnică mixtă pe pânză, intitulată: Annke și mai cum ?. Despre lucrările expuse, autoarea ne explică:
În ritmul alert al zilelor noastre, domină comunicarea prin rețelele de socializare, iar viața reală este filtrată înainte de a fi împărtășită. Deși oamenii au sute sau mii de prieteni online, dacă se lasă acaparați prea mult de lumea virtuală, au tendința de a pierde contactul cu oamenii reali din viața lor. În lucrările mele, îmi doresc ca privitorul să observe relația dintre formele reprezentate și dialogul creat între acestea, iar culorile folosite să-i trezească o anumită amintire asociată unei emoții. Mă refer aici la simbolistica cromatică și la exprimarea emoțiilor prin culoare. Titlul, „Annke și mai cum?”, face trimitere la frânturi de dialog și poate oferi un moment de meditație asupra modului în care interacționăm cu ceilalți. Modul de abstractizare al subiectului îl îndeamnă pe privitor să-și pună întrebări referitoare la empatia și înțelegerea față de ceilalți, la energia, tonul, limbajul corpului, precum și numeroase alte aspecte ale comunicării interpersonale. Mesajul secundar este și de autocunoaștere, deoarece pentru a înțelege mai bine felul în care interacționăm cu ceilalți e nevoie în primul rând să ne cunoaștem pe noi înșine. Scopul nu este de a prezenta lumea într-o perspectivă total optimistă, ca o evadare din cotidian, de a face abstracție de la ce se întâmplă în jurul nostru, de la situația politică ori socială a mediului în care trăim, ci de a aduce o îmbunătățire asupra felului în care relaționăm cu ceilalți și de a ne cunoaște mai bine propria persoană. Comunicarea cu ceilalți este foarte importantă, mai ales în contextul actual, chiar dacă ea este limitată sau îngreunată. Totuși, putem să găsim soluții pentru a menține relațiile cu ceilalți și noi modalități de exprimare. Poate nu mai putem să ne îmbrățișăm ca înainte, dar putem să găsim o altă formă inedită de salut, de exemplu.
Joian Cosmin este absolvent al studiilor universitare de masterat, Secția Strategii de creație în pictură a Facultății de Arte Plastice, Universitatea Națională de Arte, București, sub îndrumarea Prof. Univ. Dr. Cezar Atodiresei și absolvent al Universității Naționale de Arte din București, licențiat în Pedagogia Artelor Plastice și Decorative, clasa Prof. Univ. Dr. Vasile Tolan.
În cadrul expoziției BCC, Joian Cosmin expune seria de lucrări numită Ripostă digitală (printuri realizate prin prelucrare digitală) despre care autorul ne relatează:
Suntem conștienți că în materie de comunicare prin artă, lucrurile tind să fie și să nu fie prezente, apar și dispar miraculos, se întrepătrund, realizează asocieri, totul devine posibil. Totul se petrece într-un infinit și complex interval, care depăşeşte dimensiunile fizice ale imaginii. Imaginea devine un suport care invită privitorul să participe la un "joc" al miilor de viziuni și emoții. Lucrările trebuie înţelese precum un număr de magie, un spectacol care în realitate este un nimic, o fantasmă, pură înșelăciune, care îi hipnotizează printr-un joc de iluzii. Aceasta este toată frumusețea. Chintesența se află în mișcare şi în fragilitatea elementelor care acum sunt, după se evaporă, în liniile care se transformă, dar rămân ele înseși, în simboluri care dispar, care se multiplică, în forme care cresc sau descresc.
Expoziția va fi deschisă publicului începând de marți, 15 iunie, ora 11.00, cu respectarea tuturor prevederilor care se impun în starea de alertă.
Elite Art Gallery are drept scop promovarea artiștilor plastici contemporani, prin organizarea unor ample proiecte culturale care expun publicului noi forme de exprimare artistică, abordări inovatoare ale artei moderne precum și ale unor valori deja consacrate. Asociația implementează proiecte în domeniul artelor vizuale, muzicii dar și proiecte educaționale.
București, 6 Mai, 2021
Naked by Nadejda Lungu
la Elite Art Gallery, Piaţa Naţiunilor Unite, nr. 3-5, bl. B2, parter, București
În perioada 12 mai - 11 iunie, Elite Art Gallery vă invită la expoziţia personală de pictură intitulată Naked, autor Nadejda Lungu.
Lucrările Nadejdei Lungu arată o frumusețe eviscerată ce stârnește în egală măsură admirație și repulsie. O provocare vizuală menită să supună instinctul de negare în opoziție și să schimbe percepții. Siluete dezbrăcate își dezvăluie senzualitatea iar în proximitate o inimă zvâcnește într-un puseu de supraviețuire iar portrete ce-și dezvăluie vitalitatea pozează în pandant cu intestine scăldate în sânge. Astfel, amestecul dintre frumos și grotesc devine o atracție irezistibilă. Goliciunea, pe cât este de expusă, pe atât este de încărcată de secrete. Un subiect atât de ofertant vizual pare că ar trebui să-și epuizeze resursele, în schimb renaște cu fiecare generație de artiști tentați să-i descoase sensurile. Misterul își găsește loc în procesul de interpretare și în capacitatea de a pune în balanță obiectivele. Ceea ce vedem ne suscită în egală măsură creativitatea și rațiunea. Miza criteriilor de comparație susține contrastul prin prisma căruia ne testăm limitele și prin care acceptăm sau nu realitatea încorsetată de convingeri. Curiozitatea nudității este stârnită de o senzualitate arătată cu discreție, mascată de gesturi subtile și presărată cu provocări. Artista Nadejda Lungu îndrăznește să depășească așteptările legate de nud prin contraste care oscilează de la viață la moarte, ducând durerea într-o zonă de confort psihologic asumat. În temeiul conceptului curatorial, lucrările pun accent pe carnație și culoare prin metode picturale de excepție
Nadejda Lungu s-a născut în Anenii Noi, Republica Moldova în anul 1988. După absolvirea Liceului de Arte Plastice „Igor Vieruˮ din Chișinău artista se stabilește la București, în anul 2014 devenind absolventă a Universității Naționale de Arte, secția Pictură, la clasa profesorului univ. Dr. Marcel Bunea. Începând cu anul 2010, artista se remarcă prin participarea activă în cadrul a numeroase proiecte culturale, tabere de creație, rezidențe artistice și expoziții de grup în țară și străinătate, precum și prin unicitatea expozițiilor personale. Începând cu anul 2016, artista Nadejda Lungu este reprezentată în exclusivitate de Elite Art Gallery, făcându-se astfel remarcată în două expoziții de grup, trei expoziții personale și în cadrul a două ediții Art Safari.
Expoziția va fi deschisă publicului începând de miercuri, 12 mai, ora 11.00, cu respectarea tuturor prevederilor care se impun în starea de alertă.
Elite Art Gallery are drept scop promovarea artiștilor plastici contemporani, prin organizarea unor ample proiecte culturale care expun publicului noi forme de exprimare artistică, abordări inovatoare ale artei moderne precum și ale unor valori deja consacrate. Asociația implementează proiecte în domeniul artelor vizuale, muzicii dar și proiecte educaționale.